Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 3,4 - latków

 
6.30-7.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
  • czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne

7.30-8.30 ZABAWY DOWOLNE
  • zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci

8.30-8.45 ZAJĘCIA PORANNE
  • wprowadzenie w tematykę dnia
  • zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.45-9.00 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
  • wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych
  • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
  • modlitwa poranna

9.00-9.40 ŚNIADANIE
  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
  • zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania

9.40-10.10 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH
  • wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych

10.10-11.10 POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
  • organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki

11.10-11.30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
  • modlitwa 
  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania

11.30-12.00 OBIAD
  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu

12.00-14.00 LEŻAKOWANIE
  • słuchanie cicho czytanej bajki
  • zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej
  • rozwijanie zainteresowań dzieci
  • prowadzenie obserwacji

14.00-14.15 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe

14.15-14.40 PODWIECZOREK
  • zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
  • utrwalanie  czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku

14.40-16.30 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
  • dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu
  • kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne
 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP  4,5,6-latków

 
6.30-7.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
  • czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne

7.30-8.30 ZABAWY DOWOLNE
  • zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci

8.30-8.45 CWICZENIA PORANNE
  • zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.45-9.00 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
  • wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych
  • wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
  • rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
  • modlitwa poranna

9.00-9.30 ŚNIADANIE
  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
  • zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania

9.30-10.30 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH
  • wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych

10.30-11.30 POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
  • organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki

11.30-12.00 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
  • modlitwa „Anioł Pański”
  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
 
12.00-12.30 OBIAD
  • zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
  • rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
  • wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu

12.30-13.45 ZABAWY ZESPOŁOWE I TEMATYCZNE, KONSTRUKCYJNE
Z WYKORZYSTANIEM TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI DZIECI W SALI
  • słuchanie cicho czytanej bajki
  • zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej
  • rozwijanie zainteresowań dzieci
  • prowadzenie obserwacji

14.00-14.15 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
  • zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe

14.15-14.40 PODWIECZOREK
  • zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
  • utrwalanie czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku

14.40-16.30 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
  • dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu
  • kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne