Ramowy rozkład dnia
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 3,4 - latków
6.30-7.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne
7.30-8.30 ZABAWY DOWOLNE
- zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci
8.30-8.45 ZAJĘCIA PORANNE
- wprowadzenie w tematykę dnia
- zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela
8.45-9.00 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
- wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
- modlitwa poranna
9.00-9.40 ŚNIADANIE
- zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
- zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania
9.40-10.10 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH
- wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych
10.10-11.10 POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
- organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki
11.10-11.30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
- modlitwa
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
11.30-12.00 OBIAD
- zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
- rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu
12.00-14.00 LEŻAKOWANIE
- słuchanie cicho czytanej bajki
- zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej
- rozwijanie zainteresowań dzieci
- prowadzenie obserwacji
14.00-14.15 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
14.15-14.40 PODWIECZOREK
- zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
- utrwalanie czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku
14.40-16.30 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
- dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu
- kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUP 4,5,6-latków
6.30-7.30 SCHODZENIE SIĘ DZIECI
- czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne
7.30-8.30 ZABAWY DOWOLNE
- zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci
8.30-8.45 CWICZENIA PORANNE
- zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela
8.45-9.00 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
- wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych
- wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
- rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych
- modlitwa poranna
9.00-9.30 ŚNIADANIE
- zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku
- zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania
9.30-10.30 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH
- wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych
10.30-11.30 POBYT NA ŚWIEŻYM POWIETRZU
- organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki
11.30-12.00 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
- modlitwa „Anioł Pański”
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania
12.00-12.30 OBIAD
- zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
- rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami
- wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu
12.30-13.45 ZABAWY ZESPOŁOWE I TEMATYCZNE, KONSTRUKCYJNE
Z WYKORZYSTANIEM TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI DZIECI W SALI
- słuchanie cicho czytanej bajki
- zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej
- rozwijanie zainteresowań dzieci
- prowadzenie obserwacji
14.00-14.15 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
- zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe
14.15-14.40 PODWIECZOREK
- zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy
- utrwalanie czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku
14.40-16.30 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
- dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu
- kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne